City of Hoboken v. ExxonMobil, et al.

These lawsuits suing energy companies ‘to recover the costs’ of damages from global warming are really stacking up now. In addition to Imperial Beach, San Mateo, Richmond, Santa Cruz, Rhode Island, Baltimore, Honolulu, the District of Columbia — just to name a few — Hoboken, New Jersey is among the very latest communities to unwisely join this collection with their with their September 2 filing, Why is this unwise? If the industry defendants’ lawyers decide to prominently challenge the veracity of the core accusation within the lawsuit, namely that fossil fuel industry executives employed ‘shill’ skeptic climate scientists in disinformation campaigns to deliberately deceive the public about the harm of global warming, it could not only expose how Hoboken officials didn’t undertake basic due diligence to check the basic veracity of the accusation, it could also torpedo all the rest of the lawsuits across the country in a similar manner, while further exposing how the mainstream media completely overlooked the obvious faults in these lawsuits and in the 25 year+ history of the basic accusation and the core clique of people who’ve promulgated it. Continue reading

BBC Radio 4 vs Rush Limbaugh, Pt 2: “I don’t remember this stupid ad.

In my July 31, 2020 Part 1 blog post (handily reproduced as a guest post at WattsUpWithThat the following day), I detailed how a BBC Radio4 podcast’s claims about the fossil fuel industry engaging in disinformation campaigns to undercut concern over man-caused global warming is based on spurious references to what turns out to be leaked industry memo strategies that were never actually implemented. I also noted how the podcast incorrectly implicated conservative U.S. talk show host Rush Limbaugh in their accusation, and illustrated how the podcast guest providing the memos very strangely worsened the overall situation by needlessly adding an arguably racially charged word into his quote of one of the unused memo phrases that was not actually in the memo.

Rush Limbaugh somehow learned of that BBC online podcast and its scheduled August 3 on-air radio broadcast, and spoke directly about it to his 15 million+ listeners during his own August 3 live broadcast radio show. The verbatim transcript for that segment (with a link at the bottom to my WUWT guest post) is here. Below are excerpts from the segment, where I highlight the key items in red: Continue reading

BBC Radio 4 vs Rush Limbaugh: “How They Made Us Doubt Everything” Episode 6 “Reposition Global Warming as theory, not fact”

If I sound like a broken record endlessly repeating the faults of prominent accusers relying on those worthless “reposition global warming theory” ‘leaked memos’ to indict skeptic climate scientists of corruptly colluding with fossil fuel industry people in alleged disinformation campaigns, it’s because the Al Gore side of this issue continually relies on them as the cornerstone ‘smoking gun evidence’ supporting that accusation. For example: in Gore’s 2006 movie; in the latest global warming lawsuits; in the latest online ‘news’ articles; in recent college student ‘journalism’ reporting efforts that are reported about at left-wing organizations; in recent ‘journalism’ podcasts highly resembling this current BBC podcast that rely on the same source person; in recent tweets by people directly associated with those accusers (tweets / prominent accusers, plural); on and on and on. Don’t get me started on how far back this enslavement is seen to those worthless memos.

The latest regurgitation of the story is the podcast in my title above, where the BBC makes the blunder of trying to tie mega-famous conservative U.S. radio talk show host Rush Limbaugh into the story. Episode 6 is available online right now for listening while being scheduled for on-air radio broadcast this coming Monday, August 3, 2020. I submitted a formal complaint with the BBC to pull the podcast from its schedule because of four major factual errors within the presentation, namely two unfounded claims made about two sets of ‘leaked industry memos’, an unfounded insinuation about the reach of an infomercial read by Rush Limbaugh, and the egregious insertion of an ethnicity word into a quote from one of those never-used memos that is not actually in the memos. Continue reading

D.C. v ExxonMobil, et. al Pt 2: the “17,000 Scientists” Source Problem

It doesn’t take more than a few seconds of internet searching to discover how the Oregon Petition Project had over 31,000 signers, corroborated not only at the Home Page of the website for the petition itself, but also at sites highly biased against it such as Wikipedia and Desmogblog (that Desmog). But as I showed in my Part 1 dissection of that lawsuit, the District of Columbia Attorney General Karl Racine’s lawsuit only placed the number at 17,000, with no citation source for that number.

Where could that hugely outdated figure originate?  Continue reading

State of Minnesota v American Petroleum Institute, ExxonMobil Corp, Koch Industries, Flint Hills Resources

The more frequently these global warming lawsuits appear claiming fossil fuel industry executives paid skeptic climate scientists to participate in sinister disinformation campaign efforts to undercut the ‘settled science,’ the easier it is to show how the ‘evidence’ for that accusation implodes. This Minnesota vs. API, et al. lawsuit, filed on 6/24/20, ends up being a case study on how to commit political suicide, first via its enslavement to the same two sets of worthless ‘leaked industry memos’ which have been floated ever since the 1990s as proof of that corporate / skeptic conspiracy, and second, via its links for copies of those memos from one of the central members of the small clique of enviro-activists who’ve been promulgating them that whole time.

If the Minnesota AG’s office had undertaken the most basic kind of due diligence to find out if the ‘leaked memos evidence’ actually proves the existence of disinformation campaigns, it might not have wasted any taxpayer money filing the lawsuit. Without that ‘evidence,’ the lawsuit would struggle to disprove hugely detailed assessments from skeptic climate scientists, while also trying to prove API and the other defendants ever actually accepted the ‘science’ of the IPCC / Al Gore side of the issue. Continue reading

Scientist Falsely Accused

Do an internet search for nothing simpler than the name “Willie Soon,” or the variant of “Wei-hock Soon,” and uncountable numbers of results pop up repeating some form of the accusation or insinuation that Harvard-Smithsonian Astrophysicist Dr Soon was paid industry-sourced money in exchange for falsehoods designed to undercut the certainty of catastrophic man-caused global warming. The following video by Dr Terry Gannon addresses aspects of Dr Soon’s actual funding, which the spectrum of accusers out there never tell their audiences about, and it mentions a name of one of the most prominent accusers that loyal readers of GelbspanFiles will readily recognize, Kert Davies:

We first see Davies at the 1:45 point as a guest on the Democracy Now program …

…. with a few more details spoken about him after the three minute point, and again in a bit more depth a minute later. However, much like any other aspect of the ‘crooked skeptic climate scientists’ accusation, I’m compelled to say, “but wait, there’s more …..” Continue reading

When ‘Reporting’ looks more like Propagandizing

“Ok, student reporters — here’s everything you need to know about the fossil fuel industry’s sinister disinformation campaign to spread lies undercutting the certainty of man-caused global warming which employed shill skeptic scientists, and here’s the professional researcher who can assist you with writing a report about that very conspiracy.”

Anybody spot the main problem there? Yes, we might wonder about the fate of the student reporters/researchers or the postdoctoral researchers/faculty members if they dared to question anything presented to them, but a bigger question remains at the end of this excise concerning the ‘professional researcher,’ and the nature of his involvement in the work these reporters/researchers undertook. Continue reading

When the ‘Aim to Disrupt Fossil Fuel-Funded Misinformation’ looks more like Propagandizing

In an amusing bit of irony, Dave Anderson, the policy and communications manager for the Energy and Policy Institute — the place claiming its aim is to “disrupt fossil fuel-funded misinformation” — has decided follow my GelbspanFiles Twitter account. Probably not for long; believers of catastrophic man-caused global warming like him tend to vanish immediately when they discover the material I tweet about undercuts everything they believe. There’s a backstory to this particular situation and how I’m prompted to create a new post category here, “What $5 mill might buy.” Continue reading

What Does Nearly $5 million Buy?

There’s another good question to ask corresponding to the one in my blog post title: how many times does a pattern have to be repeated before it stops looking like just a coincidence and instead looks like something resulting from a prepackaged set of talking points assembled as part of a larger coordinated propaganda effort? Continue reading

City and County of Honolulu v. Sunoco LP, et al.

Politicians in Hawaii were threatening to sue Big Energy companies last November for damages from the effects of man-caused global warming. As seen in their press release last week, March 9th, they finally delivered on it. Poor timing for those City/County officials, since the Coronavirus news is overrunning all other news now, but far more important is their poor judgement and lack of due diligence regarding their politically suicidal decision to jump on the bandwagon of the nine other boilerplate global warming lawsuits, which are being handled by the Sher Edling law firm. Continue reading